Barley Field er klar med sommerprodukter

Hindbærvodka og rabarbergin. Det er Barley Fields bud på friske sommerprodukter.

Rabarbergin og hindbærvodka er Barley Fields bud på friske og velsmagende produkter denne sommer.
Af Mikkel Kjølby
Det startede med nørden omkring ølbrygning, men med tiden er drengene fra Barley Field blevet mere og mere interesserede i kunsten at lave god spiritus på eget destilleri.
De sidste par år er der blevet til alskens slags spiritus, men nu er der kommet endnu mere på hylderne.
– Vi har været i legerummet og vores forældre glemte at hente os i tide, lyder det med et smil fra Sune Saabye.
Dette er blevet til to nye produkter, en rabarbergin og en hindbærvodka.
– Det er blevet sommer og tankerne faldt på duft og smag af sommer. For mig er sommer bl.a. duften og smagen af dansk frugt og grønt, fortæller Sune Saabye og fortsætter:
– Vi har gået med tanken om de her to nye produkter lidt tid og da rabarberne var modne og røde var det bare at gå i gang. Der er ikke langt fra tanke til handling på Barley Field.

Den nye gin er baseret på Barley Fiels vanlige gin.
– Det er vores standard gin som har ligget og trukket saft og kraft ud af friske rabarber og vanilje. Rabarberginnen er rigtig sommerlig, og jeg foreslår at den nydes med en neutral tonic og masser af is. Det blev også til en hindbærvodka. Helt intens duft, smag og farve af hindbær. Rigtig udmærket med tonic og masser af is, forklarer Sune Saabye.
Barley Field holder til på Flyvestationen i det gamle nødgeneratorrum. Der er åbent for hygge hver fredag kl. 15-21 med mulighed for at deltage i fællesspisning kl. 18.30.
Man kan også bestille et særarrangement med smagning af de mange produkter. Det kan kombineres med en rundvisning på Flyvestation Værløse.

Del nyhed

Facebook
Reddit
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Seneste nyheder