Hareskov IF vil skabe liv i klubhuset. Køkkenet og toiletterne er blevet opgraderede. Det blev fejret ved klubhuset lørdag formiddag.
Af Mikkel Kjølby
Idrætsverdenen er i forandring. Børn kommer til træning omklædt og tager hjem igen uden at tage et fælles bad. Det sætter sit præg på de fælles faciliteter. I Hareskov IF Fodbold forsøger man at gøre noget ved problemet.
– Vi vil gerne dele vores nye klubhus med alle. Det er et superfetd klubhus, som man kan lave aktiviteter i. Vi ville lokke så som muligt indenfor og se faciliteterne, siger næstformand Jakob Krarup.
Det over 30 år gamle klubhus var efterhånden i en mindre god stand. Især køkken og toiletfaciliteterne var ikke tidssvarende i den kommunalt ejede bygning.
Hareskov IF søgte derfor om støtte fra Nordeafonden og fik den. Næsten en halv million kroner til opgradering af klubhuset. Dertil lagde bestyrelsen yderligere 300.000 kr.
Nu er renoveringen afsluttet med et godt resultat. Det blev fejret ved Hareskov IF Fodbolds klubhus lørdag den 9. maj.
Klubben satte alle sejl til. Der var kaffevogn, pølsevogn, hoppeborg, fodboldgolf, flødebollemaskine og gættekonkurrence. Naturligvis var der også en tale ved formanden Kim Nielsen.
Hareskov Ifs køkken har nu industriopvaskemasine, induktion, stålbordplader, ovne, mikroovne. Toiletterne fremstår funklende nye med rigtige vægge og ordentlig sanitet.
Nu venter det næste skridt. For der skal mere liv i klubhuset!
– Det er et godt første skridt at have rammer, som man gider at være i. Vi er bevidste om, at vi skal understøtte det med at lave arrangementer. Det bliver en proces, hvor vi gerne vil have hjælp fra unge mennesker, så de store rum indrettes, så det bliver fedt at opholde sig der, forklarer Jakob Krarup.






