Oak City Rally er det næststørste arrangement i Det Danske Spejderkorps med over 1300 deltagere og 2000 entusiastiske tilskuere.
I år er det 51. gang, der afholdes Oak City Rally for sæbekassevogne. Sæbekasseløbet har siden starten i 1975 udviklet sig til en sand folkefest med knap 300 deltagende vogne og et stort opbud af forældre.
Det imponerende syn af de mange fantasifulde vogne, der starter fra Farum Station og slider sig frem til Egemose Centret ad en 10 km lang rute, burde være et must for alle friske spejdere og forældre.
Vel mødt og god fornøjelse søndag 31. maj 2026 kl. 8.45 ved løbskontorets bord. (Løbskontoret lukker 09.45)
Første start går kl. 10.00 fra Farum St.
2.000 km i sæbekassebiler
Ja, overskriften er god nok, 2.000 km i sæbekassebiler eller en tur fra København til Paris og retur i løbet af en søndag formiddag, en begivenhed, der er fundet værdig til optagelse i Guinness rekordbog. At distancen så tilbagelægges af ikke mindre end knap 300 sæbekassebiler, der kører de ca. 10 km fra Farum station til spejdercenteret Egemosen, gør præstationen endnu mere imponerende. Det er søndag d. 31. maj, kl. 10.00, at støvet fra de mange startende sæbekassebiler vil indhylle Farum station.
Det er en utrolig energi og livsglæde, de 1.250 spejder i alderen fra 7 til 23 år udstråler, når de kaster sig ud på turen. Det er spejdere fra Det Danske Spejderkorps der arrangerer løbet. Nogle vælger at satse på fantasien og har før løbet brugt mange timer på design og udsmykning af vognen. Andre har forberedt sig med flere måneders løbetræning og håber blot, at de gamle barnevognshjul holder til de høje hastigheder.
I mål i en ægte westernby
Målet er placeret i Oak City (deraf løbets navn), en ægte western by opbygget af centerspejderne på Egemose Centret.
Oak City vil traditionen tro syde af liv, når de ca. 3.000 deltagere og gæster først på eftermiddagen samles til præmieoverrækkelsen, som forventes at ske kl. 14.00.
Besøg www.oakcityrally.dk for yderligere information.






