Efter to år som forpagter af Café 3. halvleg i Værløsehallen takker Martin Axkær af med en sommerfest den 13. juni.
Af Mikkel Kjølby
For næsten to år siden rykkede Martin Axkær en del af sit koncept fra Café Zider på Værløse Bymidte over i Værløsehallen, da han blev forpagter af hallens café, som han navngav Café 3. halvleg.
Nu stopper han som forpagter, men agter at slutte af med en fest. Han arrangerer en sommerfest med god mad, musik og fest i caféen den 13. juni kl. 18.
– Vi skal spise god mad, have en musikquiz og ser der fest i caféen. Jeg tænker, at det er den bedste måde at sige farvel på, siger Martin Axkær.
Baggrunden for hans stop som forpagter er simpel.
– Den benhårde konklusion er, at jeg ikke kan leve af det, desværre. Til trods af at jeg har stået til rådighed 50-60 timer ugentligt. Der er ikke opbakning til det. I bund og grund er det ærgerligt, for jeg kan godt lide livet i hallen. Det sværeste er at få folk udefra til at komme op og spise, fortæller Martin Axkær.
Hans næste mål er ikke så meget anderledes.
– Jeg har en tanke om at drive en foodtruck på stationspladsen i Værløse eller anden lokation i byen, slutter Martin Axkær.






