Sonika til tops ved Emergenza Festival

Sonika vandt den regionale finale i Amager Bio, men et band fra Horsens blev udtaget til den internationale festival.

Det energiske ungdomsband Sonika vandt en af de regionale finaler i landets største musikkonkurrence for upcoming grupper og artister.
Af Mikkel Kjølby
Hvis man har lyttet til det lokale ungdomsband Sonika, så er man ikke i tvivl om, de har fat i noget. Det fik de i den grad bekræftet, da de deltog i Emergenza Festival, som er landets største musikkonkurrence for talentfulde upcoming bands, grupper og artister.
– Vi gik videre fra indledende runde og fra semifinalen som etter. Vi endte med at vinde Øst 2-finalen, fortæller Sebastian Lærke, forsanger i Sonika.
En jury skulle vælge den endelige vinder imellem de regionale vindere og den gik til et band fra Horsens, som skal repræsentere Danmark ved den internationale finale i Tyskland.

Sonika startede for to år siden på Furesø Musikskole. Sebastian og trommeslageren Jeppe Sandstød havde spillet sammen inden, men havde ikke fundet en konstellation. Med hjælp fra Thomas Siersbæk Hansen blev Sonika sat sammen. Navnet blev valgt, fordi det betyder lyd.
Af de oprindelige seks medlemmer er fire tilbage. Det er udover Sebastian og Jeppe, bassisten William Hoffmann og guitarspilleren Magnus Miland. I Emergenza Festival fik de hjælp af Albert Øgaard-Nielsen på guitar og Sigurd Andreasen på keyboard.
– Vi har holdt fast derfra og er gradvist blevet mere selvkørende. Vi har flere sange, som vi har udgivet, men der kommer mange nye numre denne sommer, fortæller Sebastian Lærke.
Sonika har optrådt steder som Værløse Bymidte, Galaksen, Høstfest i Kirke Værløse og frivilligfejring i Farum Arena.
Sankthansaften giver de koncert i Fredtoftepark i forbindelse med det traditionsrige Sankthansbål ved Farum Sø.

Der var vild jubel, da Sonika blev udpeget som vinder af den regionale finale.

Del nyhed

Facebook
Reddit
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Seneste nyheder