Vrede spillere – Rør ikke vores træner!

Andreas Trampedach troede, at han skulle fortsætte, men så sprang bomben. Nu har hele spillertruppen skrevet et åbent bre til bestyrelsen, hvor de forlanger, at beslutningen laves om.

Samtlige spillere på Farum Boldklubs 1. hold har skrevet under på et åbent brev til bestyrelsen, hvor man i bund og grund skriver, at man vil beholde træner Andreas Trampedach, selvom der er lagt op til et trænerskifte. Bestyrelsen holder møde om sagen tirsdag. 
Af Mikkel Kjølby
Det minder lidt om en fangrupperings kamp for en elsket spiller. Farum Boldklubs 1. holdstrup har lavet et fælles åbent brev til bestyrelsen med overskriften: En seniorafdeling i opløsning.
– Vores trænere er blevet smidt på porten og vi bliver ikke hørt. Måden det hele er sket på, er under al kritik, skriver spillerne.
Det sker i kølvandet på, at 1. holdstræner Andreas Trampedach og assistenttræner André Mytysia har fået besked om, at de ikke skal fortsætte. Det sker efter syv sejre i træk, men også efter en misset oprykning til Danmarksserien.
– De har skabt ro, et fodboldmæssigt solidt fundament og en fantastisk holdkultur, hvor alle vi spillere elsker at være. Årene forinden bød på mange trænerskifter, af mange forskellige årsager – vi har som spillertrup derfor været meget glade for den stabilitet, som klubbens førstehold endelig har fået. Sidste mandag forsvandt den stabilitet fuldstændig, da en bombe blev smidt i Farum BK, skriver spillerne og fortsætter:


– Trænerne troede, at de skulle have forlænget deres aftaler, hvilket seniorformanden løbende har forsikret dem om hele foråret – senest for tre uger siden. Vi er nu blevet gjort opmærksom på, at klubben sideløbende har holdt træneransættelsessamtaler – og rent faktisk har ansat en ny træner, mens vores nuværende er blevet holdt for nar. Det er manglende respekt – det er ikke den klub, som vi alle har spillet ungdoms- og seniorfodbold i, værdig. Efter mandagens bombe havde vi et spillermøde. Her blev vi enige om – enstemmigt – at vores samlede spillertrup støtter op om AT og André som vores fremtidige trænere. Vi accepterer ikke måden de er blevet behandlet på. Vi accepterer ikke, at man i en forening tager topstyret beslutninger uden at inddrage medlemmerne, som beslutningerne vedrører, lyder det fra spillerne.
Alt om Furesø har været i kontakt med seniorformand Michael Nielsen. Han siger følgende:
– Vi vil gerne vente med at udtale os, indtil bestyrelsen har haft lejlighed til at holde et møde. Derefter kommer vi med en udmelding, siger Michael Nielsen, seniorformand i Farum Boldklub

Del nyhed

Facebook
Reddit
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Seneste nyheder

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *