Wild Card-holdet skal igen spille i 2. division

Furesø Håndbolds kvindehold har igen fået et Wild Card til 2. division.

For anden gang på et år har Furesø Håndbolds kvindehold fået et Wild Card til 2. division.
Af Mikkel Kjølby
I foråret 2025 nåede Furesø Håndbolds til playoffkamp om oprykning til 2. division, men tabte den. Få måneder senere fik de et Wild Card til 2. division. Det lykkedes ikke at fastholde pladsen i 2. division, men Furesø vandt igen deres pulje i 3. division, men tabte sig igen playoffkampen. Nu har holdet for anden gang på et år fået et Wild Card til 2. division.
– Vi blev selv overraskede over, at vi fik det opkald, for det er et jysk hold, der har trukket sig, siger træner Thomas Milholt.


Det skyldes formentlig Furesø Håndbolds store pointhøst i puljen og den smalle nederlag i playoffkampen.
Thomas Milholt ser gode muligheder for, at holdet kan fastholde pladsen i 2. division i halvsæsonen op til jul.
– Forhåbentlig kan vi etablere os i 2. division. Det er i hvert fald målsætningen. Vi er blevet et år ældre. Vi kan forhåbentlig holde gruppen af spillere samlet og bygge lidt på, og så var vi i en uheldig pulje før jul, fortæller Thomas Milholt.
Furesø er kommet i 2. division pulje 5. Modstanderne bliver: Amager SK, Ajax 2, VSH, Hvidovre IF og BK Ydun.
Første kamp spilles i slutningen af september.

Del nyhed

Facebook
Reddit
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Seneste nyheder

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *