Ogbe skal spille for Cleveland State

Ogbemunia Uagboe er ikke med i landskampen i Farum Arena den 4. juli, da han allerede er taget til USA.

Landsholdsspilleren Ogbemunia Uagboe er taget til USA for at spille for at spille Division I-college for Cleveland State.
Af Mikkel Kjølby
Efter to sæsoner hos Værløse Blue Hawks er tiden kommet for Ogbemunia Uagboe at flyve videre i sin basketballkarriere.
Han er allerede taget til USA for at spille Summer School for sit college Cleveland State og misser dermed landskampen mod Ukraine den 4. juli i Farum Arena.


– Det er et godt niveau for Ogbemunia Uagboe. Det er ikke en top-conference, men han kommer til at møde de store hold efter jul, siger Steen Guido, som har stået for Ogbemunia Uagboes individuelle træning.
20-årige Ogbemunia Uagboe er freshman i collegesystemet og har en del år til at slå igennem.
Ogbe kom til Værløse fra barndomsklubben Sisu. I Værløse udviklede han sine lederegenskaber og blev i vinteren 2025/26 udtaget til A-landsholdet.

Del nyhed

Facebook
Reddit
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Seneste nyheder

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *