Landsholdsspilleren Ogbemunia Uagboe er taget til USA for at spille for at spille Division I-college for Cleveland State.
Af Mikkel Kjølby
Efter to sæsoner hos Værløse Blue Hawks er tiden kommet for Ogbemunia Uagboe at flyve videre i sin basketballkarriere.
Han er allerede taget til USA for at spille Summer School for sit college Cleveland State og misser dermed landskampen mod Ukraine den 4. juli i Farum Arena.

– Det er et godt niveau for Ogbemunia Uagboe. Det er ikke en top-conference, men han kommer til at møde de store hold efter jul, siger Steen Guido, som har stået for Ogbemunia Uagboes individuelle træning.
20-årige Ogbemunia Uagboe er freshman i collegesystemet og har en del år til at slå igennem.
Ogbe kom til Værløse fra barndomsklubben Sisu. I Værløse udviklede han sine lederegenskaber og blev i vinteren 2025/26 udtaget til A-landsholdet.






