A & J Werner Dans sendte 30 dansere til den første Vild med Dans-Cup for ægtepar. Samme weekend bød på afdansningsbal.
Af Mikkel Kjølby
Afdøde Jens Werner var i mange en respekteret dommer i TV2s store succes Vild med Dans. Meget passende deltog 30 dansere fra A & J Werner Dans i De Danske Danseskolers premiereudgave af Vild med Dans-turnering for ægtepar.
– Vi stillede med 15 dansepar og var absolut den største danseskole, der deltog til vild med Dans Cup. Alle vores danserne vandt medaljer og fik så flotte placeringer. Ingen af dem havde været til danseturneringer før, og de var mere end stolte, fortæller Anette Werner, som fik overtalt mange af de dygtige ægtepar til at stille op.
Det var muligt at deltage i den samlede cup med alle seks danse, men også at nøjes med en enkelt dans. De samlede vindere kom naturligvis fr A & J Werner Dans. Det var Peter Møller og Pernille Jakobsen.
– Jeg er bare så megastolt af alle de dygtige dansere, vi har på danseskolen. Denne gang fik de voksne også mulighed for at mærke, hvad det er for et helt fantastisk sammenhold, vi kan skabe, når vi er ude til turneringer. Det giver bare noget helt særligt. Alle var med ude at spise efter turneringen og havde en dejlig aften. . Det gør meget for de voksne mennesker. De var helt høje bagefter, siger Anette Werner.

I den forgangne weekend var der også afdansningsbal i A & J Werner Dans. Det blev holdt i Syvstjerneskolens festsal.
De små børn viste deres kunnen først og efter en pause kom de store på scenen.
Afdansningsballet faldt meget tidligt i denne sæson, da der er DM i disco og hiphop sidst i maj måned. Sæsonen fortsætter derfor hele maj måned. Derefter er der sommerdans i juni måned.






