Bymidten udgiver bog om Bymidten – reception på lørdag

Forside af bogen, der viser etableringen af Den Røde Plads i 60'erne: Foto fra Furesø Museer og Arkiver.

I 65 år har Værløse Bymidte været byens centrum. Centerforeningen for Værløse Bymidte markerer jubilæet med en bog om Bymidten. Der er reception lørdag den 23. maj kl. 11 til 12 på Scene Torvet.
For 65 år siden åbnede den første fløj af Værløse Bymidte, og det markerer Bymidten blandt andet med en bogudgivelse. En bog, der rummer hjertet af Bymidten – en stemningsbog om mennesker, møder og livet gennem 65 år.
I den anledning afholdes der bogreception på lørdag den 23. maj mellem kl. 11-12.
Bogen er en gave til kunderne fra Bymidtens butikker, der opfordrer alle til at komme forbi Scene Torvet på lørdag kl. 11.00 og få et eksemplar af bogen. Den efterfølgende uge og fremover vil bogen – så længe lager haves – også blive uddelt af Bymidtens butikker.


Slagter Lindhardt er blandt Bymidtens ældste forretning og drives af anden generation Jørn Lindhardt, som er næstformand i Centerforeningen.
– For mig og mange andre er der jo masser af stolthed og minder, der er flettet sammen med Bymidtens historie – ligesom der sikkert også er for mange Værløse-borgere. I centerforeningen er vi også overbeviste om, at mange nyere tilflyttere gerne vil vide mere om byen og alt det liv, der har udfoldet sig blandt de mange røde mursten gennem årene, og som fortsat gør det, siger Jørn Lindhardt og fortsætter:
– Både jeg, Centerforeningen og alle butikker håber, at mange vil tage godt imod bogen og nyde gensynet med billederne af de gamle butikker, aktiviteter, historier og det liv, der gennem tiden har udfoldet sig i Bymidten, lyder det fra Jørn Lindhardt.
Som det hører sig til ved en bogudgivelse, vil der være bobler og lidt sødt til ganen mellem kl. 11 og 12.

Del nyhed

Facebook
Reddit
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Seneste nyheder