DMI bekræfter overfor Alt om Furesø, at der onsdag kl. 16.15 var et jordskælv med epicenter i Køge Bugt.
Af Mikkel Kjølby
Borgerne i Furesø fik onsdag kl. 16.15 en overraskelse, da der kom et jordskælv.
DMI bekræfter overfor Alt om Furesø, at der har været et jordskælv på 3,5 på Richterskalaen. Epicenter er målt til den sydlige del af Køge Bugt.

GEUS bekræfter ligeledes jordskælvet, som kunne mærkes over det meste af Sjælland. Nye målinger viser, at jordskælvet var på 4,1 på Richterskalaen.
Seneste jordskælv i Danmark var i december 2008. Det blev målt til 4,8 på Richterskalaen.






