Indvielse blev en publikumstræffer

Overgartner Christina Kastrup-Madsen viste rundt på den nye oplevelsessti.

Borgmester Nicolai Bechfeldt (V) havde fået varsel om 5-10 gæster ved indvielsen af Farum Skulpturparks oplevelsessti, men interessen var meget større.
Af Mikkel Kjølby
Gartnerholdet på Driftsgården har i den grad slået fantasien og virkelysten løs i deres fælles projekt for forskønnelse og opgradering af Farum Skulpturpark.
Det tiltrængte ansigtsløft af omgivelser i Fredtofteparken har taget form over de sidste måneder. Folk har kigget nysgerrigt på, mens der blev lavet trappe, board walk, oplevelsessti og plantet buske.
– Jeg har fået at vide, at der ville komme mellem 5 og 10, men hold da op, sagde borgmester Nicolai Bechfeldt i sin tale inden han sammen med Zanne Jahn klippede den røde snor til parken.

Zanne Jahn berømmede forskønnelsen af parken.

Zanne Jahn tog for 26 år siden initiativ til etableringen af Farum Internationale Skulpturpark og har i mange år argumenteret for nødvendigheden af at forskønne området.
Overgartner Christina Kastrup-Madsen har fået gode råd og vejledning af den rutinerede kunstner. De er givet videre til gartnerne, som har fået lov til at folde fantasien og virkelysten ud i fuldt flor. Resultatet er smukt og hyggeligt.
Christina Kastrup-Madsen viste rundt på oplevelsesstien, hvor der er bænke og borde, aktiviteter og endda en vippe.
Længere ned mod søen er der lavet en board walk over et område, hvor det er svært at få græsset til at gro. For enden af board walken er der en trappe op til Farum Søsti. Det har været et stort ønske, at gøre det nemmere at komme fra Farum Søsti ind til Farum Skulpturpark.

Furesøs gartnerhold har i fællesskab skabt forskønnelsen af skulpturparkens omgivelser.

Del nyhed

Facebook
Reddit
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Seneste nyheder

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *