Stortalent har fundet ny klub – Det skal Gustav i næste sæson

Gustav Drejer Erichsen skal i den kommende sæson spille for Manresa i den spanske liga.

Den spanske ligaklub Manresa er næste stop på Gustav Drejer Erichsens basketballrejse.
Af Mikkel Kjølby
Efter et år i Værløse Blue Hawks med fokus på udvikling, udvikling og atter udvikling har 17-årige Gustav Drejer Erichsen fundet sin næste klub.
Det bliver den spanske ligaklub Manresa.
– Gustav voksede nærmest ud af Basketligaen i løbet af sæsonen. Han har brug for mere tempo og mere fysik i sin træning for at komme til det næste niveau, forklarer Steen Guido, som har stået for Gustavs personlige træning i den seneste sæson.
Det er ikke nogen tilfældighed, at det bliver Manresa og ikke en af storklubberne, som ellers har vist interesse for Gustav.
– Manresas træner har set stort alle Gustavs kampe via video i denne sæson. Han er meget interesseret. I Manresa skal Gustav træne med førsteholdet, og man forventer, at han kommer i kamp i ABC-ligaen, men han skal også spille for U22 og U18-holdet, fortæller Steen Guido.
Manresa blev i den forgangne sæson nummer 10 i den spanske lige. Klubben hører til i byen af samme navn, det er en forstad til Barcelona.


Gustav Dreier Erichsen fik i denne sæson debut for A-landsholdet og er udtaget til landskampen mod Ukraine i Farum Arena den 4. juli.
Den 204 centimeter lange guard får det ikke fra fremmede. Hans mor og far har spillet basketball på højt plan og hans onkel Christian Drejer regnes for en af de bedste danske basketballspillere nogensinde. Gustavs storebror Frederik spiller for Radford University i USA.

Del nyhed

Facebook
Reddit
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Seneste nyheder

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *